četvrtak, 9. kolovoza 2012.

Šahovska garnitura "Dubrovnik 1950"

Upravo sam postao bogatiji za jedno vrijedno saznanje i izuzetno mi je drago zbog toga!

"Lupao" sam po lijepom i originalno dizajniranom "dubrovniku" - šahovska garnitura "Dubrovnik 1950", plastičnjacima godinama. Kad opičiš "cuger" plastičnim "dubrovnikom" na 5 min, pa sve počne pucat i na kraju pofrca sva piljevina iz figura, kad pukne donji plastični čep, da se sve praši. Takoreći "srastao" sam s njom kroz čitavo to vrijeme, a da se, ruku na srce, nikad nisam zapitao tko li je u stvari osmislio upravo taj lijep i originalan design.

Posve slučajno, čitajući o "maloj povijesti" šahovske garniture "Dubrovnik 1950" doznah taj podatak, i to moram priznati ne bez popriličnog iznenađenja - dizajner te "legendarne" šahovske garniture bio je, za IX. šahovsku olimpijadu koja je održana u Dubrovniku 1950., naš proslavljeni karikaturist Andrija Maurović, čije su karikature i stripovi pedantno do filigranskih detalja iscrtani te do savršenstva idejno i likovno osmišljeni, i dan danas svjetski cijenjena umjetnička djela, te sam se čak i ja s njima susreo.

Po Andrijinom "receptu" na svjetlo dana ih je iznio, tj. izradio majstor Jakovljević. Originalne crteže, skice i nacrt posjeduje "Šahovska naklada" iz Zagreba. Sve otada ova garnitura ima, i imat će, svoje zasluženo mjesto među povijesno najznačajnijim šahovskim garniturama. Čak i legendarnom Robertu Jamesu Bobbyu Fischeru je ova garnitura bila najljepša. R. J. Fischer: "THIS IS THE BEST SET I HAVE EVER PLAYED ON. IT IS MARVELLOUS."